Sådan fastsætter du dine frisørsalonpriser i forhold til Roskildes marked

Har du, som frisør i Roskilde, svært ved at gennemskue hvordan du skal sætte dine priser i forhold til markedet? Hvad kan du tillade dig at tage for de forskellige services som du tilbyder i forhold til dine konkurrenter? I denne artikel forsøger vi at komme denne problematik til livs med få helt simple råd.

Det er vigtigt at have i mente, som frisør i eller nær Roskilde centrum, at priserne i de forskellige frisørsaloner varierer enormt meget. Nogle steder findes der eksempelvis herreklip fra 100 kr., hvor man andre steder sagtens kan rende op i 300 kr. for præcis den samme klipning.

Det vigtige at huske på, når man fastsætter sine priser for de forskellige ydelser er at tænke på kunderne i nærområdet samtidigt med at man vurderer kvaliteten i hele salonen. Udover man, som frisør i Roskilde, skal overveje hvad kunder forventer at få for de penge de giver, skal man overveje hvor mange penge kunderne potentielt vil betale for ydelserne. I en lille forstad vil man typisk se billigere salonpriser pga. et snævert segment af kunder som det derfor er ekstra vigtigt at holde fast på. I en stor by som Roskilde vil man sagtens se salonpriser der er meget højere – udelukkende fordi der er flere potentielle kunder at tage af.

Som tidligere nævnt skal man, som frisør i Roskilde, vurdere den overordnede kvalitet af salonen samt de services man udbyder. Er salonen indbydende og hyggelig – er der ordentligt udstyr og er det behageligt og afslappende for kunderne? Hvad med servicerne man udbyder – kan man kun lave den traditionelle klipning af kvinder og mænd, eller tilbyder man hårfarve, hårkure, hårvaske, hovedbundsbehandlinger osv.

Man kan, som frisør i Roskilde, med god grund betragte konkurrenterne i nærheden og se hvad de tilbyder i forhold til hvad de tager i pris – på den måde går man ikke helt galt i byen over det prisniveau man vælger. Til sidst er det super vigtigt at man forsøger at differentiere sig så kunderne husker hvad ens salon kunne tilbyde. På den måde skaber man, som frisør i Roskilde, stamkunder der kommer igen og igen, samtidigt med at de skaber positiv omtale for salonen.